נורות אזהרה ברכב

נורות האזהרה בלוח המכוונים משמשות כדי להודיע ולהזהיר את הנהג על מצבים ותקלות מסוימות ברכב. כאשר תקלה מתרחשת במערכת הרכב או כאשר נדרשת תגובה מהנהג.

כאשר נדרשת תגובה מהנהג, כמו לדוגמה כשהמערכת החשמלית או המערכת המכנית של הרכב מושפעת מתקלה, נורת האזהרה מתאימה מתאימה תתרום אור אדום מהיר ומתבהר במהירות. הפעלת נורת האזהרה מזהה לנהגים אחרים בכביש את התקלה או המצב המסוים ומזהירה אותם להתרחק מהרכב ולהסתיר ממנו.

אילו נורות אזהרה ברכב יש?

נורות האזהרה ברכב הן רבות ושונות ומעידות על מגוון בעיות אפשריות ברכב, הנה כמה דוגמאות לנורות היכולות להידלק בלוח המכוונים-

  1. נורת האזהרה של מנוע (צבע אדום): תאיר במצבים בהם יש תקלה במערכת המנוע, כגון לחץ שמן נמוך, טמפרטורת מנוע גבוהה, תקלה במערכת השמן וכדומה.
  2. נורת האזהרה של מערכת הבלמים (צבע אדום או צהוב): תאיר במקרה שיש בעיה במערכת הבלמים, כגון בלם ישן, לחץ בלמים נמוך, תקלה במערכת ABS וכדומה.
  3. נורת האזהרה של מערכת האי.בי.אס (צבע צהוב): תאיר במקרה שיש בעיה במערכת האי.בי.אס (Airbag), כגון תקלה בחיישן, תקלה במערכת האי.בי.אס  או תקלה אחרת במערכת זו.
  4. נורת האזהרה של מערכת החשמל (צבע צהוב): מצביעה על תקלה במערכת החשמל ברכב, כגון בעיה בסוללה, במחשב הרכב, במערכת הטעינה או במערכת החשמל הכללית.

סרטונים נוספים

כאבי גב ועמוד שדרה הם תופעה נפוצה הפוגעת באנשים מכל...
בניית בית פרטי היא חלום של רבים. זהו תהליך ארוך...
בסרטון המצורף תגלו 10 יעדים מיוחדים ומדהימים לחופשה בחו"ל. סרטון...
להוציא רישיון לגיר אוטומטי או ידני? בחירת סוג הרישיון לפי...
הסרטון הבא של "למטייל" ימליץ לכם על 5 יעדים לאלו...